3D LCD монитор
Alienware OptX AW2310
цена 1 090.00 лв.
цена 1 090.00 лв.
Тип на матрицата: TN
Размер на екрана:
23" (58.42 cm)
Резолюция: 1920 x 1080
Време за реакция:
3 ms (GTG)
Стъпка на пикселите: 0.265 mm
Яркост: 400 cd/m²
Контраст: 80 000:1 (динамичен)
Ъгъл на видимост:
H/V - 170°/160°
Други: DVI, HDMI, USBx4, Height Adjustable
Alienware OptX AW2310 review
© Крум Маринов
Ревю на Alienware OptX AW2310. Alienware е бранд на Dell, което само по себе си е обнадеждаващо. Първият им 120 херцов 3D геймърски монитор е моделът AW2310. Предимствата на 120 херцовите LCD монитори са вече добре познати, остава да се надяваме, че Alienware ще се представи поне толкова добре, колкото и разгледаните вече модели на Asus и Samsung.
Но доколко е добър Alienware OptX AW2310 и дали ще успее да разгърне в пълна степен потенциала на своя 120 херцов дисплей? Добре ли се представя в 3D режим и дали си заслужава по-високата цена, в сравнение със Samsung 2233rz? Отговорите ще потърсим в това ревю на AW2310...
Alienware AW2310 е с впечатляващ футуристичен дизайн, поне аз така го усещам. Не знам защо, но формата му (особено когато гледам задния панел) ми навява асоциации с имперските разрушители от "Междузвездни войни"...
Корпусът е матово черен, запомнящото се лого изпъква доста добре. Стойката на AW2310 пасва страхотно на общата концепция, но първоначално събуди известни съмнения у мен. Не изглежда достатъчно стабилна на пръв поглед. Оказа се обаче, че греша - всичко си е оки. А като добавим и включената възможност за регулиране на височината... Alienware OptX AW2310 е истински убиец! Ех, де да не му беше толкова убийствена цената обаче :(
Входовете са разположени на гърба, в долната част. Бутоните за управление на менюто са сензорни, т. е. - чувствителни на допир и са разположени в дясната част на рамката ( говорим вече за лицевата част, разбира се :) ). Самото меню разполага с обичайните настройки - яркост, контраст, предварително дефинирани режими и т. н., организирани по типичния за мониторите на Dell начин. Накратко - интуитивно и удобно за ползване. В това отношение никакви главоболия с AW2310 няма да имате.
Потреблението на електроенергия при този модел на Alienware не е високо - около 36 W с фабрично зададените настройки, съответно - около 32 W след калибриране. Е, Samsung XL2370 например има потребление от около 25 W, но това не мисля, че е повод за масово самоубийство сред делфините :).
По-важното е, каква е картинката с картината :) при Dell Alienware OptX AW2310. А картинката е печална, поне на пръв поглед. Но да не бързаме с изводите - това се среща често и в добрите семейства. Въпреки че това брутално фабрично изнасилване на яркостта и интензитета на цветовете е характерно по-скоро за азиатските марки LCD монитори, явно вече се среща повсеместно. Все пак не мога да не отбележа, че при Dell U2311H, който ползвам и у дома, такива груби селски прояви нямаше. Фабричните настройки си му бяха тип-топ, почти нямаше нужда да ги променям. Но да не забравяме, че AW2310 е с TN матрица, така че тук по принцип и на коледа не чакайте чудеса по отношение на цветопредаването... Но да видим, какво може да се направи за спасяването на редник Райън :). Определено нещата изглеждат по-добре, когато изберете от менюто режима с интригуващо наименование "Мултимедия", но все едно, калибрирането е наложително
( поне съседката така ми каза :) ).
( поне съседката така ми каза :) ).
Калибриране на Alienware AW2310. Пробвайте да намалите леко червеното - до 90- 93, зеленото и синьото - до 82-85. Глупавия динамичен контраст може и да го изключите. Яркостта намалете до 35, даже до 30 (а така ще удължите и живота на дисплея), контраст и рязкост на изображението - на 50. Всичко това - при избран режим "Графика".
Абе, ако не ви се занимава - оставете си го на режим "Мултимедия" и това е. AW2310 не е за графични дизайнери, така или иначе. Моделът на Alienware е геймърски LCD монитор и в сравнение със своите събратя се представя доста добре по отношение на цветопредаването. И да -определено по-добре от Samsung 2233rz. Също така плюс за мен е и това, че покритието на дисплея при AW2310 не е гланцово, а матово, така че ги няма тия досадни отблясъци и отражения на околни предмети и физиономии на екрана :).
Нивата на черното и съответно - контрастът са типично не добре, както при всички TN-ки. В това отношение PVA матриците бият останалите с нокаут. А като сравняваме със Samsung 2233rz, Alienware OptX AW2310 се представя по-зле. Резултатът е изравнен, какъв обрат, скъпи зрители!
За жалост и подсветката при AW2310 не е много равномерна. Биха могли да се постараят малко повече.
Време за реакция и игри.
Времето за реакция на матрицата е много относително нещо. Да, по принцип - по-ниски стойности - по-качествена картина. НО работата е там, че за по-успешно зарибяване на потребителя, производителите наблягат на минималните стойности, получени при преход от сиво към сиво. Получени в лабораторни условия и измерени по някакви загадъчни стандарти, пазени в тайна, така както някоя стара мома си пази никому ненужната девственост...
Да видим, какво ни дават тия 120 Hz честота на опресняване. Теоретично - по-качествена картина, гладки и ясни образи, без накъсване на изображението. Това наистина добре се забелязва, когато пуснем някой FPS (Counter-Strike или Unreal например) едновременно на 60 и 120 херцов LCD монитор. Видимите дефекти като разслояване на образа и светъл ореол около бързо движещите се обекти са минимални и до голяма степен се дължат на особеностите на човешкото зрение. То не може да обработи толкова бързо подаваната визуална информация, получава се бавно избледняващ отпечатък на обекта, който се смесва с новия и т. н. В резултат можете да видите удивителни фигури, например с по осем крака, вместо с два :).
Но да сравним геймърските показатели на Alienware OptX AW2310 и Samsung 2233rz. Определено AW2310 бие по точки. По-малко видими дефекти при бързо движещи се обекти, по-добро качество на картината, по-прецизно предаване на цветовете. Туй то.
3D филми и 3D игри.
За тези благородни цели са ви нужни активни 3D очила. Ревю на комплекта Nvidia 3D Vision - ТУК. Също така трябва да имате мощен домашен любимец
( компютър де :) ) с достатъчно умен процесор и злобна видео карта... Поровете в Гуглата, за да видите, кои игри стават за 3D и кои - не. Можете да погледнете и списъка на Шинд... а... на NVIDIA с игри, поддържащи 3D... Дори и сред тези игри, които по принцип стават за 3D, има такива, които изглеждат по-добре и такива, които не впечатляват особено.
( компютър де :) ) с достатъчно умен процесор и злобна видео карта... Поровете в Гуглата, за да видите, кои игри стават за 3D и кои - не. Можете да погледнете и списъка на Шинд... а... на NVIDIA с игри, поддържащи 3D... Дори и сред тези игри, които по принцип стават за 3D, има такива, които изглеждат по-добре и такива, които не впечатляват особено.
Като цяло обаче 3D ефектът коренно променя усещането от играта. Добавя дълбочина и реализъм на преживяването. Човек
просто се потапя в играта, която сякаш оживява. 3D очилата не само че придават дълбочина и перспектива на картината, но и правят така, че фигурите да изглеждат наистина обемни. Доста хора все още са скептично настроени към използването на 3D очила, но тези, които са опитали, трудно ще се съгласят да се върнат към плоския свят на двуизмерните изображения. Alienware OptX AW2310 се представя изключително добре в комбинация с 3D очилата на NVIDIA и това е нещо, което наистина си заслужава да се опита. Определено ще бъдете приятно изненадани и ще получите повече от това, което сте очаквали. 3D очилата си имат своите недостатъци, но за сега алтернатива няма...
Да, имайте предвид, че 3D очилата осезаемо намаляват яркостта на картината, но при Alienware OptX AW2310 този проблем се решава лесно. И тук той се представя по-добре от Samsung 2233rz.
Ъгли на виждане. Ясно е, че има какво да се желае - контрастът и наситеността на цветовете забележимо се влошават, когато гледате екрана под ъгъл. Защо да е ясно? Ами защото матрицата е TN. Толкова пъти съм го коментирал, няма смисъл да се повтарям.
Заключение ( уф, най-после! :) )
AW2310 е доста по-скъп от Samsung 2233rz, който беше първият 120 херцов LCD монитор, появил се на пазара. Да, но е с по-голям екран и предлага отлична ергономична функционалност
( наклон, завъртане, промяна на височината (!) ).
AW2310 отговаря на всички изисквания, които могат да се предявят към един LCD монитор, имащ претенцията да се нарече геймърски - ниско време за реакция, минимално забавяне на входния сигнал (в случая практически нямаме такова), 120 херца честота на опресняване, съответно с бърза и гладка картина, без накъсване, чисти и ясни образи. TN матрицата си има своите недостатъци и това не е монитор за графични дизайнери. Въпреки това цветопредаването при този модел на Alienware никак не е лошо, определено по-добро, отколкото при Samsung 2233rz, който за сметка на това пък има по-добри нива на черното.
Накратко, Alienware OptX AW2310 напълно отговаря на предназначението си и в някои важни аспекти се представя по-добре от модела на Samsung. От друга страна, цената му продължава да бъде главоломно висока... Впрочем, в момента само срещу около 360 лева можете да се сдобиете с по-малкото братче на Dell Alienware OptX AW2310 - модела Alienware OptX AW2210 :).
Списък с най-добрите 3D монитори - ТУК. Списък с всички публикации - в Съдържанието.
Списък с най-добрите 3D монитори - ТУК. Списък с всички публикации - в Съдържанието.
0 коментара:
Публикуване на коментар